Посадова інструкція

1. Загальні положення

1.1 Ця посадова інструкція розроблена на основі законів України «Про освіту» (зі змінами і доповненнями від 23.03.2006 р. № 100/96 ВР), «Про соціальну роботу з дітьми та молоддю» (від21.06.2001 р. № 2558 - ІІІ), Положення про психологічну службу в системі освіти України (у редакції наказу МОНУ від 02.07.2009 № 616), кваліфікаційних характеристик соціального педагога (наказ МОН України 28.12.2006 р. № 864) та інших нормативних документів.

1.2 Соціальний педагог повинен мати спеціальну (соціально-педагогічну) освіту, мінімальний освітньо-кваліфікаційний рівень – спеціаліст.

1.3 Соціальний педагог адміністративно підпорядковується безпосередньо директору навчального закладу, методично – керівнику районного центру практичної психології та соціальної роботи, завідувачу обласного науково-методичного центру практичної психології та соціальної роботи.

1.4 У своїй діяльності соціальний педагог керується Конституцією України, законодавством України, рішеннями органів управління освітою всіх рангів з питань навчання та виховання учнів, Декларацією прав людини, Конвенцією про права дитини, Законом України «Про освіту», Етичним кодексом соціального педагога, методичними рекомендаціями обласного науково-методичного та районного центрів практичної психології та соціальної роботи, адміністративним, трудовим законодавством, а також правовими актами закладу освіти, трудовою угодою, цією інструкцією.

2.Функції

2.1 Соціальний педагог здійснює комплекс заходів з виховання, навчання, розвитку і соціального захисту особистості учня у закладах освіти та за місцем проживання за допомогою основних видів діяльності:

  • соціальні дослідження,
  • соціально-перетворювальні
  • захисна робота,
  • профілактична робота,
  • консультативно-просвітницька робота,
  • організаційно-методична робота,
  • зв’язки з громадськістю.

2.2 Вивчає психолого-медико-педагогічні особливості учнів, їх мікро середовище, умови проживання. Виявляє інтереси, потреби, труднощі і проблеми, конфліктні ситуації, відхилення у поведінці дітей, своєчасно надає їм соціальну допомогу та підтримку.

2.3 Є посередником між дитиною та навчальним закладом, сім’єю, середовищем, спеціалістами різноманітних соціальних служб, відомств та адміністративних органів.

2.4 Визначає завдання, форми, методи соціально-педагогічної роботи, способи вирішення особистих та соціальних проблем, вживає заходів щодо соціального захисту та соціальної допомоги, реалізації прав та свобод особистості дитини.

2.5 Організовує різноманітні види соціально значущої діяльності дітей та дорослих, заходи, спрямовані на розвиток соціальних ініціатив, реалізацію соціальних проектів та програм, бере участь у їх розробці та затвердженні.

2.6 Сприяє встановленню гуманних, морально здорових взаємин у соціальному середовищі, створенню атмосфери психологічного комфорту й безпеки дитини.

2.7 Забезпечує охорону життя і здоров’я дітей.

2.8 Здійснює роботу з працевлаштування, патронажу, забезпечення житлом, матеріальною допомогою, пенсіями, оформлення ощадних внесків, використання цінних паперів дітей-сиріт і тих, які залишилися без опіки батьків.

2.9 Взаємодіє з учителями, вихователями, батьками (особами, що їх замінюють), спеціалістами соціальних служб, сімейних та молодіжних служб зайнятості, з благодійними та іншими організаціями під час надання допомоги дітям, які потребують опіки та піклування, з обмеженими фізичними можливостями, девіантною поведінкою, а також постраждалим від екстремальних ситуацій.

2.10 Проводить індивідуальну роботу з дітьми, які потребують особливої педагогічної уваги, залучає їх до роботи гуртків, секцій та інших об’єднань.

2.11 Здійснює профілактичну роботу з учнями щодо запобігання деструктивній поведінці, тютюнопалінню, алкоголізму, наркоманії, СНІДу.

3. Посадові обов’язки:

Соціальний педагог навчального закладу:

3.1 Виконує свої функціональні обов’язки на високому професійному рівні з огляду на завдання освітньої політики Міністерства освіти і науки України.

3.2 Планує та організовує свою роботу відповідно до нормативів витрат часу на основні види роботи (лист ГУОН від 09.04.08 № 01-10/1873 Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів системи Міністерства освіти і науки України).

3.3 Знає правову документацію щодо соціального захисту неповнолітніх, охорони прав дитини, закономірності соціалізації дітей у процесі соціального виховання з урахуванням усіх факторів середовища.

3.4 Дотримується педагогічної етики, поважає гідність дитини, захищає її від будь-яких форм фізичного або психічного насильства.

3.5 Організовує свою діяльність на основі доброзичливості, довіри, в тісній співпраці з усіма учасниками навчально-виховного процесу.

3.6 Пропагує здоровий спосіб життя, здійснює превентивне виховання, підвищує рівень соціально-правових знань педагогічних працівників, батьків.

3.7 Постійно підвищує свій професійний рівень.

3.8 Використовує у своїй професійній діяльності методики, технології, методи, які пройшли соціально-психологічну експе6ртизу в обласному науково-методичному центрі практичної психології та соціальної роботи.

3.9 Веде відповідну документацію та статистичну звітність за результатами роботи в навчальному закладі.

3.10 Бере участь у роботі педагогічної ради школи і нарадах, які проводяться адміністрацією школи.

3.11 Бере участь у роботі шкільної атестаційної комісії.

3.12 Подає статистичний звіт про роботу за півріччя до районного центру практичної психології і соціальної роботи відділу освіти.

3.13 Дотримується правил техніки безпеки на робочому місці.

4. Права

Соціальний педагог навчального закладу:

4.1 За своїм статусом належить до педагогічних працівників і , відповідно до чинного законодавства, користується всіма правами і гарантіями, передбаченими для них.

4.2 З метою підвищення своєї кваліфікації та професійного зростання соціальний педагог має право на методичний день (8 годин) для консультацій в районному центрі, обласному науково-методичному центрі практичної психології і соціальної роботи (четвер).

4.3 Має право на окреме, спеціально обладнане приміщення для проведення консультативної, профілактичної та інших видів робіт (відповідно до Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів системи загальної середньої освіти).

4.4 З метою розв’язання конфліктних випадків соціальний педагог має право подати звернення до районного центру практичної психології та соціальної роботи та обласного науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи на предмет соціологічної та психологічної експертизи своєї професійної діяльності.

5. Відповідальність.

5.1 За невикористання або неякісне виконання без поважних причин правил внутрішнього розпорядку навчального закладу, розпоряджень адміністрації закладу, посадових обов’язків, встановлених інструкцією, зокрема за невикористання наданих прав, соціальний педагог несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством.

5.2 За вживання, зокрема одноразове, методів виховання, пов’язаних з фізичним або психологічним насиллям над дитиною, а також за скоєння іншого аморального вчинку соціальний педагог притягується до адміністративної відповідальності у порядку і межах, передбачених законодавством.

6. Взаємини.

Соціальний педагог навчального закладу:

6.1 Працює в режимі нормованого робочого дня. Тривалість робочого тижня – 40 годин. З них 20 годин відводиться для роботи безпосередньо у навчальному закладі (консультування дітей, батьків, медпрацівників, профілактична робота тощо); 20 годин – на підготовку до проведення соціально-психологічних заходів (занять, відвідувань, оформлення документації тощо), яку може виконувати поза межами навчального закладу.

6.2 Самостійно планує свою роботу на навчальний рік чи півріччя. Річний план розробляє в період складання загального річного плану роботи школи (травень, червень). План роботи погоджує завідувач районного центру практичної психології та соціальної роботи відділу освіти, його затверджує директор навчального закладу не пізніше 20 вересня.

6.3 Отримує від директора школи інформацію нормативно-правового та організаційно-методичного характеру.

6.4 Систематично обмінюється інформацією з питань, які входять до його компетенції (крім конфіденційної інформації стосовно клієнта), з адміністрацією та працівниками навчального заладу

Перелік нормативно-правових документів, якими у своїй роботі користується соціальний педагог
Нормативно-правова документація для соціального педагога:
  • Посадова інструкція
  • Інструкція з охорони праці
  • Етичний кодекс спеціалістів із соціальної педагогіки та соціальної роботи
  • Конвенція ООН про права дитини
  • Декларація прав людини

Закони України:

  • Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту житлових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб з їх числавід 01.07. 2010р. № 2394-VІ;
  • Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклуваннявід 13.01.2005р. №2342-Про освіту від 23 травня 1991 року № 1060-XII (витяг);
  • Про соціальні послуги від 19 червня 2003 року № 966-IV (витяг);
  • Про попередження насильства в сім’ї 15 листопада 2001 року № 2789-III;
  • Про охорону дитинства від 26 квітня 2001 року № 2402-III;
  • Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за належне виконання обов'язків стосовно охорони життя та здоров'я дітей, а також за зловживання опікунськими правами від 23 вересня 2010 року № 2556-VI;
  • Про загальну середню освіту від 13 травня 1999 року № 651-XIV (витяг)

Постанови, розпорядження Кабінету Міністрів України:

  • Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини від 24 вересня 2008 р. № 866;
  • Про затвердження Порядку провадження діяльності з усиновлення та здійснення нагляду за дотриманням прав усиновлених дітейвід 8 жовтня 2008 р. № 905;
  • Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклуваннявід 5 квітня 1994р. № 226 /predmety/ocppsr/media/files/Postanova%20%E2%84%96226%20pro%20socialnuj%20zahustditej-surit.doc
  • Про затвердження Порядку призначення та виплати тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідомевід 22 лютого 2006 р. № 189;
  • Про затвердження Порядку зарахування та використаннякоштів, що підлягають перерахуванню Пенсійнимфондом або органами праці та соціального захисту населення установам (закладам), де особи перебуваютьна повному державному утриманні від 04.03.2004 р. N 269 /predmety/ocppsr/media/files/Postanova%20269.doc

Накази (листи) Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України:

  • Мінсім’ямолодьспорту від 18.11.2008 р. № 4591 Про затвердження Порядку ведення особових справ дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
  • Наказ України від02.07.2009 № 616Про внесення змін до Положення про психологічну службу системи освіти України (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23.07.2009 р. за № 687/16 703);
  • Наказвід 19.10.2001 р. № 691Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів системи загальної середньої освіти;
  • Наказ від 20.12.2002 р. №732 Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах;
  • Наказ від 28.12.2006 р. № 864 Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України;
  • Наказ від 30.12.2010 № 1312 Про затвердження плану заходів щодо реалізації Національної кампанії "Стоп насильству!" на період 2015 року;
  • Наказ від 01.02.2010 р. № 59 Про вживання заходів щодо запобігання насильству над дітьми;
  • Наказ від 29.10.10 №1023 Щодо профілактики злочинності і правопорушень серед дітей, захисту їх прав на освіту;
  • Наказ від 14.06.2006 р. № 1983 Про затвердження Порядку взаємодії суб'єктів соціальної роботи із сім'ями, які опинились у складних життєвих обставинах;
  • заходів щодо виконання Державної цільової соціальної програми зменшення шкідливого впливу тютюну на здоров'я населення на період до 2012 р.;
  • Лист від 13.09.10 № 1/9-623 Щодо подолання злочинності серед неповнолітніх та організації профілактичної
  • Лист від 09.09.2009 р. №1/9-616 Про розрахунок кількості ставок практичних психологів і соціальних педагогів у загальноосвітніх навчальних закладах;
  • Лист від 17.12,2008 р. №1/9-811 Про здійснення соціально-педагогічного патронажу
  • Лист МОН № 1/9-632 від 11.09.09 р.Щодо поліпшення превентивного виховання та профілактичної роботи з подолання злочинності серед неповнолітніх.
Кiлькiсть переглядiв: 174

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.